czwartek, 2 grudnia 2010

iPad 2?

Skoro już zaczyna się okres dywagacji na temat tego, co nowy iPad będzie zawierał i ja postanowiłem dołożyć jakąś cegiełkę głupoty od siebie. Niech artykułem wyjściowym będzie dla mnie dzisiejszy post na stronie Tomka, który spodobał mi się, aczkolwiek zawsze chciałem się skonfrontować z nim. :)

Na 100% będzie - szybszy, 3-stopniowy żyroskop (szczególnie że iP4 posiada go, tak samo kolejne aplikacje pozwalają go wykorzystywać, logiczny krok dla napędzania systemu), FaceTime (no musi być, i nie ma co długo się z tym rozwodzić). To te 3 rzeczy które wg mnie można się spodziewać na 100 % w nowym iPadzie.

Na 100% natomiast nie będzie - tańszy (nie ma szans, iPad utrzyma swoją cenę wyjściową, natomiast jeśli zostanie coś na magazynach pierwszej generacji, będzie ona sprzedawana taniej, dzięki czemu wszystkie Galaxy Tab'y będą trzęsły portkami, a jeśli nie będzie wyprzedaży pierwszej generacji to pojedzie ona do Polski albo innego Konga), tylnej kamery (wyobrażasz sobie robienie zdjęć iPadem? Tak? Steve sobie nie wyobraża!), mniejszego ekranu (gdzie? mniejszy ekran? toć to by było zaprzeczanie filozofii, obecnie wszystkie gazety idealnie pasują rozmiarem i proporcjami ekranu do cyfrowej dystrybucji na iPadzie) USB (najwyżej przejściówka z 20pin na USB, jeśli UE na prawdę zagrozi).

Do reszty jestem nastawiony bardzo sceptycznie, na pewno stanie się coś z ekranem, choć obecnie nie jest źle, ale iP4 wyznaczył nowy standard.

A Wy co na ten temat sądzicie? Gdzie się pomyliłem? ;)

7 komentarzy:

  1. Ekran będzie pewnie lepszy, ale nie Retina. Tablet z rozdziałką 2000x1500px? Przepisywanie wszystkich aplikacji po roku od premiery? Raczej nie.

    Do tego przejściówka do USB jest od premiery iPada ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale logicznie rzecz biorąc musi być tańszy. Już teraz Tegra2+Android jest poniżej $300.

    Teraz Apple nie czuje jeszcze oddechu konkurencji bo Androida 2.3 nie ma a 3.0 jest zapowiadany na połowę roku.

    Ale Stefan jest kumaty i wie, że w 2011 iPad2 będzie miał już solidną konkurencję, więc musi kombinować jak tu utrzymać super sprzedaż do Q1 2012.

    OdpowiedzUsuń
  3. Względem ekranu mam ten sam punkt widzenia.

    Nie sprecyzowałem u siebie, miałem na myśli przejściówkę na microUSB do ładowania urządzenia. Chyba że przez zwykłą przejściówkę USB da się ładować iPada, bo tego niestety nie wiem. Próbowałeś? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. @iTomek: Jestem praktycznie pewien że iPad nie będzie tańszy, nie ma się tutaj co łudzić. Apple stawia na jakość, a cena gdzieś tam w dali jest, raczej sprawą drugorzędną.

    Czekam na konkurencje, szczególnie na Androida 3.0 i Playbooka, dobra konkurencja zawsze mobilizuje, a i dla użytkowników jest niezwykle przydatna.

    OdpowiedzUsuń
  5. No ja bardziej czekam na Notionink Adam :) Hindusi się postarali ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne to jest, ale... tu o wygodę użytkowania chodzi. A to może Ci tylko iPad zapewnić, jak dla mnie obecnie nie ma nic innego racji bytu. Dla zwykłego usera.

    OdpowiedzUsuń
  7. @Gabriel

    gdyby apple stawiało na jakość to nie mięli by linii produkcyjnej w chinach, tak jak wszyscy inni w branży :)

    OdpowiedzUsuń