wtorek, 7 grudnia 2010

Cr48 Chrome Notebook - ciekawy notebook od Google

Podchodziłem do zapowiedzi prezentacji Chrome OS z ogromną rezerwą, nawet specjalnie na bieżąco nie obserwowałem przecieków, ale to co teraz czytam i co widzę na stronie Google bardzo mnie zaciekawiło. System w chmurze, sklep dla aplikacji, syncing itd. to już zupełnie inna bajka, ale co bardzo mi się spodobało to notebook Google o pięknej, melodycznej nazwie Cr48, który został zaprojektowany specjalnie dla testów tegoż systemu. Coś co sprawiło że chętnie zobaczyłbym go w swojej torbie.

Wygląd? Pierwsze moje skojarzenie, to już zapomniany przez Apple, MacBook Black, no kurcze, taka brzydsza wersja dość kultowego notebooka Apple, następne 2 zdjęcia ukazują nam bardzo okrojoną klawiaturę z przyciskami 'wychodzącymi' osobno z obudowy komputera, wydaje się znajome? Widok z góry wywołuje u użytkownika PCta atak serca. Gdzie ten komputer ma przycisk touchpada? A psikus, nie ma, kolejne nawiązanie do Maków? Przyznanie racji iż większa powierzchnia robocza rekompensuje wiele? Umiejscowienie przycisku włączenia urządzenia? Jest na to przycisk na klawiaturze, analogicznie jak w niedawno zaprezentowanych MacBookach Air. Myślicie że to wszystko? A skądże, rzut okiem na bok komputera i co? Z lewej strony wyjście ekranowe (D-Sub), z prawej złącze ładowania, USB (sztuk JEDEN!), wejście słuchawkowe i coś co wygląda na czytnik kart SD. Na uwagę zasługuje też dość ciekawe pudełko, które wg mnie jest małym dziełem sztuki użytkowej.

Czy Google czerpie coś z ideologii Apple? Hmm... Wydaje mi się że tak.

Google Chrome OS: Cr48 Chrome Notebook

1 komentarz:

  1. >>Czy Google czerpie coś z ideologii Apple? Hmm... Wydaje mi się że tak.

    Czerpie to, co moim zdaniem najlepsze. :-)

    OdpowiedzUsuń