piątek, 26 lutego 2010

Zastanawiam

Zastanawiam się. (*)


Zastanawiam się nad designem, nad prostotą, nad realizmem zachowania postaci w grach, zastanawiam się patrząc na wszystkie przodujące technologie, na te rzeczy, które potrafi rozpoznać każdy człowiek, z w miarę rozwiniętego kraju. Jestem pewien że prostota użytkowania potencjalnie zwiększa zasięg produktu, zwiększa zasięg docelowo dla każdego. Ale, czy czasem wyrzucenie większości teoretycznie niepotrzebnych rzeczy nie spowoduje tego że produkt finalny zostanie 'zjechany' przez konkurencje, a sam stanie się surowy, i taki jakiś dziwny. Od jakiegoś czasu stawiam na prostotę i wygodę. To lubię.



Idealnie pasuje mi tutaj przykład iPhone'a, telefon kochany przez użytkowników, ale i z drugiej strony obrzucany błotem przez speców od rubryk, specyfikacji, megapixeli, wielozadaniowości, bluetoth'a i dotykowego ekranu.






Porównując: chcę włożyć kluczyki do stacyjki i jechać, samochodem wyposażonym w ABSy i 12 poduszek powietrznym, chcę bezpieczeństwa i wygody, chociaż miałbym zapłacić za to 'coś ekstra'.


Dziękuję.


PS. A co do designu, o którym miał być ten wpis to, zastanawiam się gdzie kończy się uproszczenie, a zaczyna (to uproszczenie) być utrudnieniem. Wkrótce wyjaśnię co mam na myśli.



(*) Mam taki czas, czas na zatrzymanie się, czas na odpoczynek (?) 

1 komentarz:

  1. iphone też mi sie podoba, ale mam s. avile, ipod nano też jest dobry.

    OdpowiedzUsuń